Gårdagens ridpass

Erik: Underlaget på planen var riktigt dåligt, så det gick mest bara att skritta och trava och galoppera en långsida i taget.
Han var dock väldigt pigg och försökte småbocka med mig i skritten precis när jag hade suttit upp.
Resten av ridpasset var han också fin, men kunde inte direkt träna något med tanke på underlaget.

Ska rida honom idag igen och tänkte då försöka rida ut.

Divan: Gaah vad fin hon var! Sammarbetsvillig redan från början.
Dock var hon lite trögare idag än förra veckan, eller mycket trögare.
Så i galoppen började hon bocka när jag tryckte på henne för att jag ville ha fram henne, men sedan började hon frusta när hon väl bjöd framåt och fick galoppera i en lägre form medans jag stod upp i lätt sits.

Fortsatte att träna bogen in, och kunde jobba mer med galoppen, eftersom hon var lugnare och red även en sväng i förvänd galopp, vilket hon gjorde super, så sedan gav jag mig.
Mycket nöjd var både hon och jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0