Vem är Maria?

Mitt namn är Maria Nordin, jag är 25 somrar gammal och kommer ursprungligen från Örnsköldsvik.


Jag är uppvuxen på en hästgård där min familj hade uppfödning av hästar. Jag började rida när jag var fyra år gammal och har haft egen häst så länge jag kan minnas. Har tävlat upp till LA dressyr och 1.10-hoppning och äger nu Mighty Bouncer, en fjortonårig halvblodsvalack tillsammans med min syster som jag tävlar i dressyr. 


Min lilla familj är min fästman Johan, vår katt Nala och såklart hästen Mighty Bonucer. 

Bosse som han kallas till vardags lärde jag känna då han stod på ridskolan i Ö-vik och var min systers favorithäst. När vi väl blev tillfrågade att köpa honom så kunde jag bara inte säga nej till den vita stora springare även fast jag själv aldrig hade ridit honom.

Än så länge har jag i alla fall inte ångrat mig då han nog är det snällaste som har vandrat på denna jord.


Jag började jobba som instruktör redan som ung och insåg genast att det var mitt drömyrke och jag har ett fantastiskt privilegium att faktiskt få jobba med vad jag brinner för.

Just nu jobbar jag som instruktör på Umeå Ryttarförening där jag började i september 2011. Vi bor för tillfället kvar i Vännäs innan vi förmodligen kommer att flytta in till Umeå under 2012.

 


2006 sökte jag efter ett hästjobb utomlands och fick ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till och det var att jobba som groom för hoppryttaren Ludger Beerbaum. Där fick jag göra allt från stallskötsel, dressyrträning och motionsridning av hästarna samt att följa med på tävlingar runt om i Europa. Det var en otroligt lärorik och en fantastisk upplevelse, jag lärde mig mycket och trivdes bra där.


Efter nästan ett år bestämde jag mig dock att jag flytta tillbaka till Sverige för att fortsätta att studera inom hästyrket. Efter min hemkomst har jag gått olika utbildningar och är nu Diplomerad ridinstruktör level 2.


 

Min dröm är att fortsätta utbilda mig som instruktör och tränare och kunna fortsätta att utbilda både hästar och människor. För att kunna göra det så tycker jag att det är viktigt att få möjlighet att studera bra ridning och träna för bra tränare.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0