DONNA LA DIVA


Låt mig presentera Donna la Diva, eller Divan som hon kallas till vardags.
Detta är en fuxmärr med mycket egen vilja och mycket energi, som man måste omvandla till rätt sorts energi när man rider henne.

Susanne som äger henne köpte henne när hon var 7månader. Hennes farfar är Donnerhall, så hon har riktigt fint blod i sig.

Inridningen på den här damen har inte varit helt lätt. Problemet var inte att få henne under sadel, utan att sitta kvar på henne efter. Dom första fyra åren var inte lätta med henne och tillslut sökte Susanne hjälp av Maria för att rida till henne.

Hon stallades då upp på Solänget och Maria red henne, samtidigt som hon försökte lära Susanne att rida henne också. När hon gick tillräckligt bra, frågade Maria mig om jag inte ville börja hoppa henne.
Hoppade henne några gången, var bl.a med på en Pia träning, där hon mest bara sprang, men skötte sig riktigt bra bland så många hästar.

Innan sommaren 2010 hade hon startat två dressyrtävlingar på klubbnivå med Maria och en 50cm clear round med mig.
Hon kollades upp innan sommarbetet och det visade sig att hon hade vargtänder i munnen som drogs ut, samt att hon var halt på högerknä.

Nu efter sommaren så har jag fortsatt att rida henne på helgerna åt Susanne, medans Maria är på Strömsholm.
Hennes utveckling efter sommaren har gått fort.
Hon har blivit finare i hullet och psyket och är inte alls lika het längre.
Dock kan hon fortfarande har sina dagar då man har lust att lämna henne ute i skogen, medans andra dagar är hon värld miljoner.

Målet
med henne det här året är att få henne klar till LA i dressyr och i hoppningen är det mest att få henne lugn mot hindrerna. Sedan höjden har vi inget mål med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0