Vem är Malin?

Jag heter då alltså Malin Nordin och är lillasyster till Maria. Det skiljer 5år mellan oss, även om man alltid inte kan tro det. 20år är jag förtillfället och hade tänkt förbli det tills jag fyller år nästa gång vilket är i Mars.

Förtillfället bor jag i Umeå i en studentkorridor med ett härligt och glatt gäng, varför jag är bosatt här är eftersom jag pluggar till medieproducent, låter rätt så fint, och när folk frågar vad det är, så kan jag säga att det vet jag knappt själv. Jag kommer dock alltså ursprungligen i från Övik, så min flytt har inte blivit så lång, men det känns skönt att förnya livet lite, trots att jag saknar alla "där nere"!

Jag har hållt på med hästar hela mitt liv, och fick min första ponny när jag var 6år gammal och seedan har det kommit och gått några hästar genom åren, mer om dom kan ni läsa HÄR!

Mighty Bouncer, eller Bosse som han är mer känd som träffade jag första gången 2005 på ridskolan i Övik.
Han var då stor, grå och valpig, men ändå världens charmknutte som jag fastnade för första gången jag red honom.
När vi fick förfrågan om vi ville köpa honom blev jag världens lyckligaste och tack vare att Maria ville dela honom med mig så gick min största dröm i uppfyllelse. 
Jag är kan fortfarande inte riktigt tro att det är sant att han är vår, för det finns ingen häst som har betytt så mycket för mig som just den här stora fina och nu för tiden vita springare. (När han inte rullat sig...)

Jag som person är väldigt glad och social, jag älskar att skratta och att få folk att skratta. Är ganska lat av mig, men kan när jag vill få upp ett jäkla tempo så då gäller det att hänga med. Gillar att ha rent omkring mig, och det syns väldigt väl i stallet, vet att många brukar vara imponerad över våran ordning på grejorna i lådor och allt när vi stod på ridskolan ;)

Jag är en person som ofta skjuter upp saker till sista stund när det gäller skolarbete eller liknade, men är väldigt noggrann när det kommer till hästarna och ridning. Gillar att ha klara mål och älskar att träna.
Dock gillar jag även att leka och kommer nog aldrig växa ifrån att busgaloppera på skogvägar, eller göra fula videobloggar på mig själv när jag är ute och skrittar, även om det bara är jag som förstår dom.

Jag framkommer ofta som kaxig, både på gott och ont, försöker att ändra på mig till något givmildare, men det är lätt att hamna i samma mönster med personer som jag redan känner, men dag ska väl även jag växa upp!


Mina mål inför nästa år, 2012 är att ha roligt! Tydligen ska ju jorden gå under så då passar det bra.. Om det betyder att jag kommer rida 90cm hela året eller 120cm spelar mig ingen roll, utan huvudsaken är att man har roligt och vilken nivå det är på spelar mindre roll. Men mer om det senare, för jag tror det är dags att avrunda nu, annars kommer det sluta med en självbiografi här på bloggen och det vill vi inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0