Vi har hoppat

Hej på alla glada där ute, och trevlig alla hjärtansdag! 
Hur har ni "firat" denna dag? Lite extra morötter till pållen kanske? :)
Jag och min pojkvän var ute och åt middag på Olles, och trots en väldigt omysig bordplacering så hade vi ändå mysigt, och det var god mat, vilket är huvudsaken.

Tänkte skriva lite om dagen med hästarna!
Rebecka, min lilla gullunge, hade lite mindre på sitt schema idag så hon frågade redan igår kväll om jag inte ville ha hjälp att motionerna mina, och det ville jag så klart!

Vi började med att köra en motionstur med Conrad och Fiona, där Rebban fick ta Conrad och han fick gå med rockard. 2 varv runt slingan, plus då rakbanan resulterar i lite mer än 5km för hästarna.
Fiona var lite lat från början och hade svårt att hänga med Conrad som har lite mer kliv i sig, men efter ett varv så fick hon upp farten lite mer. Skrittar alltid dock i backen när Fiona är med.
 
Sedan efter lunch tog vi med oss Bosse och Lennart till ridhuset där vi hade tänkt köra lite markarbete, passande nog skulle Lisa hoppa Bond så vi lyckades synka ihop det.
Det blev 5 travbommar på ena långsidan, ett sockerbitshinder på andra och ett kryss med travbom på ena diagonalen och en parallel oxer på andra diagonalen som kunde hoppas åt båda hållen.

Och hör och häpna, Bosse fick göra sin hoppdebut idag, första gången sedan kanske, Juli förra året(?).
Han fick trava över krysset med travbomen 2gg och hoppa sockerbitshindret en gång åt varje håll, båda hindrerna låg väl på ca 40cm så ingen big deal, men han tycker att det var väldigt roligt iaf och drog på lite på det lilla räcket.
Hade inte tänkt börja hoppa förrän i Mars, men det var bara en sån dag som passade idag! Och kan ju även säga att han gör värre saker i hagen än vad han gör över små bebishinder ;)

På tal om bebis, så Lennart var riktigt duktig iag, vi försökte lära honom att ta ett språng över hindrerna idag, och med hjälp av att bygga upp V:et på ett räcke så förstod han plötsligt vad vi ville, riktigt duktig kille! Han hoppade runt 50cm, som passade lagomt för den lilla grabben. Rebecka styr runt honom så fint! Låter han sköta uppgiften och supportar bara honom med skänkel och visar vägen.
 
Det var min dag iaf, hoppas eran har varit lika bra!
 

Bebis Fiona
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0