Och då var det måndag igen

Tillbaka till vardagen efter en lugnare helg. Hästarna fick även vila igår p.g.a underlaget, men idag var det full fart igen.
Conrad skoddes på förmiddagen och vid 12 for jag ut med Fiona som var första hästen.
Blev två varv runt slingan med henne så ca 5km. Hon kändes än en gång bättre andra varvet och pinnar på lite bättre då.
Sedan blev det lunch och sedan direkt Lennarts tur. 3 varv på slingan fick han, dryga 7km och han var riktigt fin idag! Skrittade lugnt från stallet vilket brukar vara onormalt för han ;)
Joggade sedan på bra och lyssnade för rösten, mycket nöjd!

När jag kom tillbaka med honom hade jag en väldans huvudvärk men hade bestämt mig för att stå ut hela dagen då hästarna måste gå.
Blev dock endast en skrittur för Bosse med sällskap av Rebecka och Faksen, men det är sånt som får va.

Sist idag blev Conrad som även han fick 3 varv på slingan. Var hyffsat less att se samma väg för 8:e gången, men vad gör man inte när underlaget suger överallt....

Är så less på det här vädret. Kan det vara vinter eller vår? Just nu är det bara något mitt emellan och det går inte att träna häst. Suck!
 
Jaja, imorgon är en ny dag, dressyr på schemat för den stora vita iaf!
 
Bosse nu ikväll
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0