Fullfart i stallet

Nu kanske ni trodde att jag skulle skriva om stallet, men så är det inte!
 
Dagen började som vanligt, sedan for jag ut och körde Fiona. Började med 2 varv på banan och hon var helt crazy i huvudet och bockade, galopperade, kastade sig för allt, men efter andra varvet lugnade hon ned sig lite så lörde då ut i skogen. Inte så bra underlag där, men det blev en sväng runt botniabanan, hon har inte varit där förut men bjöd ditåt när jag körde förbi så hon fick ta den vägen. Vi tog det bara lugnt och ville hon titta så fick hon titta, men var väldigt modig och gick hela vägen. Hon stannade och ville inte gå under bron, men gav henne bara lite tid så gick det bra.
Blev cirka 7-8km för henne och var ute i nästan 1h, men mycket skritt den här gången.
 
Gjorde planer med Martin efter det och fick nästan med en gång börja göra iordning Conrad och Lennart för banjobb, blev en hel del jobb, då dom skulle broddas om, sätta ihop huvudlag med käk, byta bett, skydd o.s.v takc och lov fick jag lite hjälp från Rebecka, men det tog ändå lite mer än en timme att få ihop allt.

Vi började med att Martin körde Lennart och jag Conrad, värmde upp dom och körde sedan ett jobb på 2000m där Conrads jobb var att spärra Lennart och ge honom lite stöd, helt enkelt aggera sällskap. Han var dock sjukt på och jag hade nästan svårt att hålla honom, han tyckte det var fjantigt att vi tvingade han springa med ett kallblod när han är så sjukt mycket snabbare, men lyckades hålla honom. ;)

Sedan körde jag inte Conrad och Martin kom efter med Lennart. Lenne var då klar, men Martin körde Conrad ett jobb till på 1640m för att vi skulle prova rycktussar på honom. Tycker han såg sjukt fin ut, så det blir det vi provar på starten nästa onsdag.
 
Hur som helst är jag väldigt nöjd med dom killarna idag och Martin sa att han aldrig hade känt dom så fina, vilket alltid är roligt att höra och känns som ett kvitto att man gör någonting rätt! :)
 
Bosse fick sig en tur i skogen idag, dock var han så DRYG! Var så himla tittig och gick inte fram för skänkeln, samtidigt som han var så pigg att han bara ville springa fort.. Blev så less på honom så lät han tillslut springa för vad han ville, men då ser jag såklart hur en sko flyger förbi oss i ögonvrån och landar på en lägda...
Får hoppa av och plocka upp den, hitta en snöklump att klättra upp på hästen ifrån igen och sedan skritta hem. 
Dock var han inte allt trött utan tacktade hela vägen hem och struntade såklart i att jag ville att han skulle ta det lugnt när han halkade till ibland...
 

Härlig stillbild på Fiona idag från en film, ska lägga ut den också
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0