Ur arkivet

HAHAHAH måste bara publicera det här igen från den 12 januari 2011, dagen jag, Maria och "gubben" som jag refererar till = George = En delägare till Conrad, var och hämtade hem honom från en tränare.
 

Gårdagens tokigheter

Ja hörreni, vart ska jag börja?

Vi åkte från Järven vid 9 tiden och begav oss mot Matfors. Vi skulle alltså hämta upp en av pappas hästar hos en tränare och köra den till en annan, men oss i bilen hade vi även han som också äger en del av hästen.

Bara på vägen dit vi skulle hann vi köra fel 2gg, första gången för att kartan vi hade inte stämde, andra gången för att dom vi frågade om vägen in stämde och till sist lyckades vi ta oss rätt väg. Han som var med oss skulle iaf veta vart stallet låg, så vi åkte och åkte och åkte. Tillslut ropar han till: Där var det nog! 
Och då hade vi redan passerat det... Så att försöka vända en stor pick-up och en hästtransport på en liten smal väg var inte det lättaste, dessutom hade dom flesta bara skottat upp en länga på sin gård, men tillslut lyckades vi vända.

När vi väl kom upp till stallet så var det inte en ända människa på hela gården, utan dom som jobbade där hade vi mött på vägen, på väg ut för att träna sina hästar visade det sig sedan.

Vi går in i ett stall och letar - ingen där, vi går och fäller ner luckan medans gubben gick och kollade huset och det andra stallet.
Han kommer tillbaka och säger att det inte var något där, utan bara några hästar i stallet.
Vi gick ut till hagarna och kollade efter hästen.

Vi: Hur ser den ut?
Han: Den är stor! Minst 170cm
Jag: Vilken färg har den?
Han: Brun!

Vi letar och letar, men ser inga riktigt stora bruna hästar.
Han: Eller den kanske var lite rödbrun..
Vi letar vidare men hittar ändå ingen som riktigt stämmer, så vi går upp till det stallet bara gubben hade gått och kikat i.

Vi hittar tillslut en häst som står i en box med exakt rätt namn, men det är en liten fux på ca 155cm...

Vi: Är det här han?
Han: Jag minns inte hur han ser ut... Han borde vara större?
*pappa ringer*
Jag: Hur ser hästen ut?
Pappa: Fux och den ska ha två vita strumpor bak..
Jag: Det stämmer
Pappa: En vit kota fram och en vit kronrand
Jag: Kotan stämmer, men ingen kronrand
Pappa: Kolla frysmärkningen
Jag: Eeeh, typ 351799?
Pappa: Det ska börja på 08..
Jag: Nää, en 3:a eller en 5:a..
Pappa: Hur hög är han?
Jag: Ca 150 kanske?
Pappa: Nä han ska vara typ 170!
Jag: Ja men det är han inte!
Pappa: Är det en hingst?
Jag: *tittar efter* Japp.
Pappa: Ta den

Så vi åkte iväg utan att ha vetat om vi hade tagit rätt häst, men snäll var han och vi kom tillslut fram till rätt ställe efter många om och men.
En trevlig upplevelse var det dock!
 

Första bilden på Conrad
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0