Päckel häst.

Jag tycker om att hålla en så naturlig hästhållning som möjligt:
Att den får vara ute i hagen och röra sig så mycket som möjligt, att den inte behöver 15täcken för att hålla värmen osv.
 
Dock har inte visst min häst samma åsikt. Han avskyr att vara ute länge där han står nu (kanske för att de flesta andra hästar går in tidigt) och hoppar runt och springer som en tok tills han blir intagen.
Han är en liten prins som tycker om att bli masserad och kliad så fort man kommer in i boxen och ger sig inte fören man ser honom (att försöka kvällmocka är ibland en omöjligt uppgift).
 
Idag hade jag bara lagt på honom ett tjock regntäcke och tyckte att det var ju inte så förbaskat kallt ute. Det märks inte så mycket på att han har frusit lite fören man kommer upp i sadeln då han är pigg som en spigg, reagerar på vart enda ljud eller fläck på marken.
Det är bara att skratta åt honom och jobba vidare tills han fått rasta av sig.
Hur bra ridning det blev vet jag dock inte då jag är så förkyld att jag mest satt och hostade hela passet, min ena fot är så svullen att jag inte fick ned den ridstöveln. Så det blev mest till att åka häst.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0