Långa dagar

Lite sliten tjej som nu sitter här och skriver ändå.
Gårdagen var tuff, alla 5 hästar motionerades under en och samma dag, annars brukar jag dela upp dom till ca 3st per dag, men igår sprack det och blev bara tvungen att ta ut alla och röra på dom. 
Började med första hästen vid 11 och tog ut sista strax efter klockan 4, och då hoppade jag lunchen...


Först ut blev lilla Manfred, han fick gå med rockarden, bara ett varv runt slingan, trots att den var rätt så hård, så blev det bara en lättare jogg runt där. Lennart fick vara andre man ut och fick gå exakt samma slinga, med samma vagn. Ville att dom skulle ha ett lugnt, men lite tyngre pass. 
Efter det blev det Conrads tur och han red jag ut tillsammans med Bea som körde Bullen. Första turen för Conrad sedan starten, och han var pigg som tusan, valde hacket men den j*veln har nu två gånger bitit fast i tygeln så tror inte han får gå något mer på det, trots att han tycker om det....

Efter Guldpojken så blev det Guldflickan aka. Fiona. Hon fick ta två snurr på rakbanan, dock gick en eker (ekra?) sönder på ett däck när jag for ut, så fick åka in direkt igen och springa och köpa ett nytt däck o.s.v, vill inte riskera att något händer när man kör bebishästen!

Sist men inte minst blev det fina Bossemannen, han fick också bara dra några varv på rakbanan och stämde av dressyren som jag hade ridit dagen innan (också på rakbanan haha) och han var så fin! 

Mycket häst igår vill säga, men desuto lugnare idag då Conrad gick intervaller och Bosse fick gå en sväng på rakbanan idag också. Lite tjajtigt kanske, men det är enda stället som är saltat så det går att köra/rida där.

Imorgon blir det vila för Bosse och Conrad och bröderna ska gå intervaller och Fiona ska motioneras!
 

Finast Bosse ♥
Foto: Pernilla Larsson
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0