Hoppning av hästarna

Igår hoppade jag Sammy själv i stora ridhuset. Hoppade ett enkelt räcke på kortsidan men en galoppbom före och efter. Jobbade med att få fram och få ut galoppen och behålla trycket och energin.
Han kändes riktigt trevlig och jobbade på riktigt bra.
Idag blev det då hoppning igen även det inte var min plan från början men då jag hade möte direkt efter jobbet och då jag väl hade tänkt att rida var det upptaget i ridhusen och spöregnade ute så passade vi på att vara med på hoppträning istället.
Då det endast var markarbete så passade det väldigt bra. Har ju bara hoppat två gånger sedan sommaren så jag känner mig otroligt ringrostig.
Var riktigt fin i traven i uppvärmningen, dock tyckte han nog att jag var lite jobbig när vi kom till hoppningen då det var mycket samlande arbete med korta avstånd så hästarna verkligen behövde sätta sig ordentligt.
Behöver ha honom mer framme för skänkeln utan att jag blir lite kvar i handen och att jag utnyttjar sitsen och sitter upp istället för att krypa ihop mig.
Blir frustrerande när jag vet i mitt huvud hur jag ska rida men att kroppen inte riktigt lyssnar i det läget.
 
Hoppade även Sune på förmiddagen idag då vi hoppade några sockerbitshinder på serpentiner. Började låta honom gå iväg lite för mycket men efter att Kerstin skällt lite på mig blev det ordning och reda och han lyssnade riktigt trevligt. Gjorde även lite galoppombyten idag både på diagonaler och utefter fyrkantspåret och vi fick till 4rena byten på hjälpen av 5möjliga. Inte illa med tanke på att vi precis börjat med detta.
 
Imorgon så blir det ett dressyrpass med Billy, Sammy får gå ut i skogen (hoppas att det inte fortsätter regna).
Blir nog ett ridpass eller longering för Zamiro som ska åka till sin nya ägare på torsdag. Ska se om Sune ska gå lektion och annars så blir det nog tömkörning för honom.
 
Då jag inte har någon bild när jag hoppar Sammy blev det en snygg rumpa på Bosse istället.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0