Gårdagens utskällning

Igår när jag var ute och körde Lennart hände det något som fick mig att gå lite "bananas" så att säga..
Kommer och kör slingan runt vid ridskolan och precis bakom ridplanen ur kurvan kommer en kvinna joggandes med sin hund.
Lennart blir livrädd och slänger sig bakåt runt med vagnen och allt, för er som inte vet det så är det väldigt djupa diken på båda sidorna. Försöker få tillbaka honom på rätt kurs men han ställer så då och börjar stegra samt sparka lite. Får till slut honom åt rätt håll utan större missöden men är då redan uppe i varv så kvinna fick sig en rejäl utskällning... 

Men på riktigt, jag är så LESS på detta, folk som promenerar/joggar runt på träningslingan, som är BYGGD för rid och travhästarna. Lika lite som hästarna bör vara på gångvägen, så ska är slingan ingen jäkla promenadslinga! 

Varför?
Jo för att just såna här saker kan hända, man möts plötsligt bakom ett krön och hästarna kan verkligen inte utskilja vad som kommer emot dom, samt när folk är så sjukt naivt dumma och GÅR på dubbelbanorna där det är menat för intervaller, och man säger åt dom, men dom fattar inte utan går bara vidare. 

Tänk om Lennart hade backat ner i diket igår och vagnen hade vält - vad hade då den här kvinnan gjort? Är hon överhuvudtaget hästvan? Vem skulle hon ringt? Hade hon velat ha det på sitt samvete att jag hade gjort mig illa?

Blev kanske lite väl uppbrusade igår kände jag i efterhand, men är så himla less på att ursäkta sig, när det är dom som ska be om ursäkt och inte vara där alls från första början!

Ja - jag har ridit på gångvägen någon gång, men försöker till största del att undvika det, det är bara när det är kolsvart eller har superbråttom till ridhuset jag valt den vägen, men det är inget jag struttar runt på dagligen.
 
Så, om vi bara en gång för alla kan reda ut detta, människor = gångvägen. Hästar = träningsvägen.
Punkt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

håller med dig till 100%! Är dyng less på folk som går på slingan då dom har fina gångvägar att hålla sig på!

2013-11-13 @ 19:54:03
URL: http://ssofialindmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0