Galopp

Igår hade jag sovmorgon, vilket var riktigt skönt!... Inte lika skönt idag då jag inte somnade förrän halv ett och var mer eller mindre vaken hela nattet p.g.a av den jäkla stormen som gjorde att det lät som hela huset skulle rasa. Vaknade gång på gång livrädd över att det smällde lite överallt... 
Lyckades såklart försova mig och väl ute på stallet var det strömavbrott så det blev mockning i mörker, men det gick det också. Ska snart åka ut och ge lunch samt motionerna 2st!
 
Igår blev Lennart, Conrad och Bosse motionerade, och det blev ett galopp-pass för alla 3 på rakbanan.
Lennart fick träna på hjälperna bara, att ta höger och vänster galopp, och han tyckte det var väldigt roligt att bli riden igen!

Conrad tränade jag på att få in bakdelen lite på, så hade lite öppna tänk i höger galopp och slutna tänk i vänster, även fast han inte är utbildad, så tycker jag att det kommer lite natuligt. Han var riktigt duktig på slutet och tyckte också det var jättekul att galoppera, så att så fort jag vände började han studsa iväg för att komma iväg fortare.

Bosse fick ingen trav alls i uppvärmning, utan början direkt ifrån skitt till galopp, stod upp och jobbade han lång och låg, red sedan lite byten för skojs skull, (vilket jag kan säga att han uppskattade) och sedan jobbade jag lite öppna tänk med honom också. Han fick gå en väldigt kort sväng bara.

Lennart hjälpte mig hålla i Conrad igår
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0