Fina hästar

Idag är det söndag, och den här dagen innebar sovmorgon för mig - såååå skönt!
Sov nästan fram till 12, sedan blev det lite snabb städning för att vara ute på stallet strax efter 13.

Pappa och jag tog ut bröderna Viking på intervaller idag, jag körde Lennart och han körde Manfred. Värmde dom först ett varv på slingan i skogen, man måste passa på då den fortfarande är mjuk vissa dagar!

Båda killarna skötte sig dock super i intervallerna och jobbade på, tog ett tag innan dom kom igång och verkligen hittade flytet, och när dom skötte sig så gav vi oss.
Tycker det är viktigt att ge sig när hästarna känns som bäst, INNAN dom hinner bli trötta, tappar travet eller annat, samma sak i ridningen. Man vill avsluta med en positiv känsla, och när vi är glada och nöjda så tror jag hästarna känner det.

Efter grabbarna var duschade och klara, skyndade jag mig ut i skogen en sväng på Bosse. Valde hacket idag, vilket vanligtvis inte brukar vara ett smart val då han bara springer och slår med huvudet, men idag blev han riktigt fin! Galoppen kändes toppen idag, och han kändes även stark i traven. 
Har tänk försöka rida ut mycket på honom nu för att få igång strykan och inte sitta och traggla allt för mycket dressyr. Har ingen brådska med honom, skulle dock vara kul att vara med på KM i slutet av November, men det ska nog inte vara några problem!

Nu ska jag mysa det sista ur den här söndagen, vi hörs!
 

Manfred
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0