En lång dag

Ja nu ska jag strax hoppa in i duschen men tänkte först göra ett litet inlägg här.

Idag har varit en lång dag som började med att jag gjorde om en massa i hagarna. Är så less på att hagarna är söndergeggade och måste spola av benen på 5 hästar varje kväll är inte det roligaste... Så nu har jag flyttat Lennart, Bosse och Conrad till andra hagar. Dock är dom långt bort, men det är det värt!
Dom hagarna dom går i egentligen måste få vila lite, tänkte försöka hålla dom borta ifrån dom tills det fryser på lite, helst skulle jag vilja att snön kom så att det bara blev överstökat!
Dock är då andra problemet att mina hästar inte är vinterskodda än, fick panik när första snön kom och jag precis hade skott dom, men då försvann ju såklart snön lika snabbt som den kom så det gick ju bra ändå!

Hur som helst, tillbaka till dagen.
Körde motion med Conrad direkt på morgonen, tog botnia svängen och sedan fick han skritta backe upp mot Vittsjö. Det är ju verkligen helkasst underlag där, men att skritta funkar alltid, trots att det känns som man ska skumpa ur vagnen i bara skritt... 

Därefter blev det lite vanliga stallsysslor innan hovslagaren kom och skodde Conrad inför hans start på fredag. 
Hem en sväng, sedan ut igen för fodring och därefter lite jobb med skorna på Manfred. 
Tillslut så tog jag och Rebecka oss en sväng med honom ut i skogen, och jag skämtar inte när jag säger att han är världens snällaste!

Han är alltså hingst, 2år, har stått i typ en vecka p.g.a tappsko, går ut i skogen i bäckmörker själv, med reflextäcke på sig för första gången och lunka på som att han inte har gjort annat.

Dagens guldstjärna går verkligen till den killen! ♥
 
 

Hade ingen bild på Manfred, så Conrad får stå för dagens bild
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0