Äntligen!

Åååh, räddaren i nöden - Henke! Kom och skodde alla mina hästar idag! Dom skötte sig helt exemplariskt allihop och var väldigt (!) glada att kunna gå ut i hagen. 
Den enda som inte var så snäll ut i hagen var Fiona, som tyckte det var jättekul att försöka halvt springa över mig, stegra när jag sa åt henne, springa runt mig och dra åt alla håll hon kunde... Försökte förklara för henne att bara för att hon har brodd så är hon inte odödlig.. Och inte jag heller för den delen som gled efter henne på blank isen.. 
Väl ute i hagen blev det lite bock och hopp åt alla håll, men att ha stått inne i 24h är nog inte det trevligaste som 1åring...

Eftersom skoningen av 5 hästar tar en hel dag så fick dom vila idag och ska motionera allihopa imorgon ist. Kommer bli en lång dag, då jag har sovmorgon, men det äre värt! 

Ska ta en eftermiddags tupplur nu, då vi har varit på stan och köpt lite saker, och sedan blir det middag, stallet och sedan fiesta! Woop woop!
 
 

Foto: Britta Söderberg
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0