Skrapsår

Har hunnit rida 5 hästar för dagen.
 
Började dagen med Billy som fick gå dressyr innanför dressyrstaketet. Han var riktigt fin, jobbade med övergångar och fattningar.
 
Red sedan ut på Sammy som verkligen var på hugget. Han var superfin och efter en av vägarna bestämde jag mig på att öka på tempot rejält. Han tyckte det var superkul och skötte sig super tills det helt plötsligt dyker upp sladdmärken från några fyrhjulingar vilket betyder att pållen går från 100-0 på en mickrosekund och hoppar rakt ut i skogen istället. Lyckades i alla fall sitta kvar med nöd och näppe men det kom tyvärr några träd i vägen vilket gjorde att jag fick några snygga skrapsår, bland annat på hakan av alla ställen.
 
Red även ut på Sune som fick lite backträning ute och skötte sig med bravur.
 
På kvällen hade jag uteritt med 2 grupper vilket gjorde att det blev ponnyridning för min del. Alla ponnysar skötte sig dock super så eleverna sken ikapp med solen.
 
Fina Sammy!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0