Senaste nytt!

Det är verkligen superdålig uppdatering här på bloggen men det är mycket som händer hela tiden.

 

Som jag skrev sist så trivs Sammy i sin nya sadel och vi var iväg till Ö-vik och tävlade förra helgen i LB:3 och LA.3.

Är väldigt nöjd med honom i överlag då han mycket mer ridbar på banan än vad han brukar vara. Brukar ju ha problem med att han dör totalt på banan och att han inte svarar på fram vad jag än gör.

 

I Lbn så var han väldigt avvaktande och jag hade svårt med bjudningen och försökte jag stämma av med en halvhalt så stannade han på stället.

En pinsam sak var att när jag suttit upp på hästryggen och börjat skritta fram så tittar jag över på banan och inser att jag pluggat fel program och att det inte alls var LB:2 jag skulle rida utan LB:3. Tur att man kan programmen i huvudet så att det var bara att ställa om, red dock fel på banan då jag skrittade en bokstav för långt.

Fick i alla fall väldigt bra betalt även om ritten inte kändes så roligt. Det blev över 66% och en gulblå rosett.

 

Detta var första gången jag red två klasser efter varandra och första gången han fick gå ett lite svårare program. Tidigare har han varit så slut mentalt efter bara en klass men nu är han ändå mycket starkare i kroppen vilket gjorde att jag ville prova i alla fall.

Han var superfin i travprogrammet men var alldeles för trött i galoppprogrammet där det blev fel fattningar, avbrott och många byten. Trotts massor med fyror och femmor så red vi hem över 63% och hamnade precis utanför placering.

 

Mest nöjd är jag att han är så lättsam att ha med sig, jag åkte helt själv och kan fixa lastningen utan att behöva hjälp och han bara går in på direkten.

 

Vad som jag också ha gjort är att jag har visat en treåriga Hurricane V på treårstestet.

Han skötte sig riktigt bra men var inte elastisk nog att få diplom men blev i alla fall klass 1- hopphäst.

 

Vi visade honom även uppsutten och han var lite spänd men skötte sig även där jättebra.

Jag började hjälpa till med Harry som han kallas efter jul då min kollega Johanna som red honom  hade lite problem med att han var lite väl busig.

Då jag hade lite mer vikt att sätta emot så förstod han rätt snabbt att det inte var lönt att försöka då han inte fick av tungklumpen på ryggen.

Han har verkligen gått från klarhet till klarhet och är en så otroligt söt individ.

 

 

Fina fina häst!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0