Ny sadel

Idag så red jag för första gången i min nya sadel.

 

Har provat många olika sadlar men inte hittat någon som passar så jag tog en chansning och beställde en begagnad sadel från nätet.

Om inte sadeln passade så fanns chansen att kunna skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.

Sadeln jag hade beställt var en Harry Dabbs Elegant vilket kanske inte är något känt märke, detta är dock från samma tillverkare som Jaguar.

 

Vilken skillnad det blev både på hästen och mig själv idag när jag red. Har tappats min sits så otroligt bara av att sitta i sadlar som inte passar mig.

Idag var han rätt fin emellanåt men jag har mycket med grundarbetet och tajmningen som inte sitter till 100%

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0