Trött och sliten

Idag har varit en tuff dag och min kropp värker.

Dagen började med utsläpp av Sammy & Co  och efter det hade jag stalltjänst och fick hoppa in och ha lektion.

Red sedan två hästar innan lunch och han sedan äta och mocka under lunchen.

 

Efter lunchen så red jag Sune som fick gå lite bommar och hoppa ett litet sockerbits hinder. Hoppade till och med i galopp för första gången vilket han gjorde med bravur!

Han var verkligen superfin idag och var riktigt ridbar.

 

Försökte hinna få undan en massa pappersjobb innan jag hade ytterligare en lektion. Mellan allt så har vi försökt hinna göra klart massa tvätt, lasta hö och massa annat...

 

Efter jobbet så hoppade jag Sammy vilket gick rätt bra, både han och jag blev dock trötta på slutet och jag kunde inte hålla ihop honom lika väl.

Han hoppar dock fantastiskt och det är så roligt att rida även om min ben värkte ordentligt på slutet.

 

När jag kom hem ville jag bara kravla mig upp i trapphuset. Brukar inte känna mig så död efter tre hästar men kroppen har varit sliten nu i veckas tid och därför tar det lite hårdare. Tur att det snart är påsk så man kan vila lite.

 

En gammal bild på fina Sune som i helgen fick se sig för innte på en dressyrbana.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0