Lite uppdatering från min sida

Ja, det är väl dags att skriva lite här känner jag. Har inte bloggat sedan första februari såg jag nu, haha!
 
Hur som helst, dagsläget med hästarna:
 
Bosse: Trodde att våran gamla man hade dragit på sig en senskada för ett par veckor sedan, så åkte ner till PH-vet, dock var det bara carpalsenskidan som var mer vätskefylld än "normalt" dock är det inget han lider av, så han fick lite kortison tabletter och lite extra vila, men nu är vi igång igen. Den här veckan har han hoppat och varit jättefin, samt gjort ett kanon dressyrpass idag! Varvat med uteritter såklart!
 
Allsvakker: Snacka om att göra framsteg, i söndags var vi ut på en tur med alla fyra hästar, första gången för Allsvakker då andra hästar med vagn var med, han skötte sig super och jag kunde hålla i Bosse samtidigt som vi travade.
Han har även börjat fatta galoppfattningarna, och igår (onsdags) gjorde han ett sånt jäkla fint dressyrpass, då t.o.m formen har börjat falla på plats! Jag tror jag behåller han själv ;)
 
Lennart: Glädjepillret i stallet är den här killen! Stackaren har problem med utslag efter klippningen, men är annars igång för fullt. För övrigt verkar han mogna lite mer mentalt nu och sköter sig bättre i hanteringen och är inte lika kaxig längre!
 
Conrad: Stackars lilla guldprinsen fick besöka veterinären idag. Han har haft en bula i ansiktet sen lite mer än en månad tillbaka, så vi trodde skulle gå över av sig själv (vi har haft veterinären ute och kollat på den) men i måndags hade den börjat växa ut mot ögat, så det blev ett besök till PH-vet. Visade sig att stackaren har en fraktur i skallbenet, som dock håller på att läka, och det är inget man gör något åt.
Passade även på att ultraljuda ett ben på honom, där han varit lite svullen, men även han hade vätskefyllt carpalsenskida, dock inte alls lika mycket som Bosse.
Dock hade stackars fått en blödning fram i bringan, troligtvis från hans vilda framfart i hagen igår tillsammans med Bosse, eftersom han fortfarande var svullen. Så nu blir det fortsatt massering på stackaren.
 
Det är alltså statusen i stallet!
I helgen åker jag upp till Umeå/Vännäs och hälsar på både Maria och min fina vän Zandra!
 

Conrad och Bosse idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0