Laddar inför veckan

Sammy ska nu få en lugnare vecka efter att ha jobbat på hårt denna vecka.

Han har fått avsluta veckan med dressyrträning för Anna Hedbys torsdag, fredag och idag har han fått gå banhoppning.

 

Dressyrträningen har gått super och vi fick i uppgift att rida igenom ett MSV C program och klarade det med bravur. Fick hemläxa på skolorna och ökningar på diagonalerna och att börja nöta programmet.

Det är alltid roligt när någon kommer och säger till en att det är tid att höja nivån lite. Den förvända galoppen som jag har haft så svårt med fungerade super under hela träningen.

 

Idag var vi alltså med på en banhoppning. Sammys förra ägare Sandra fick hoppa honom först 1m och gjorde det med bravur. Roligt att se hur bra min häst faktiskt hoppar och Sandra red honom genom en riktig skolrunda.

Sedan var det min egen tur, var riktigt nervös då jag har hoppat så ofantligt lite och inte heller haft en superkänsla de senaste gångerna jag hoppat honom.

Det kändes rätt bra på framhoppningen men inne på banan red jag som en kratta men hästen gjorde det bästa han kunde ändå.

Blev mest kråkspång i första rundan men tog sedan om det och det blev lite bättre men hittade fortfarande inte något riktigt flyt.

Lyckades ändå ta oss runt en 90banan utan några fel och kan jag bara komma igång och börja hoppa lite mer och hitta rätt ridning så kommer det nog gå bra.

Roligt var det i alla fall!

 

Sandra och fina Sammy!

 

I veckan är det mycket som händer då vi har teorivecka

 

Måndag: Dressyrdemo (ska rida ridskolehästen Lucifer) och ponny dressyrtävlingar efteråt.

Tisdag: Hoppdemo (kommer att visa Sune)

Onsdag: Prova på Voltige där eleverna kommer att få testa på våra underbart snälla ridskolehästar.

Torsdag: Tipspromenad med kluriga hästfrågor.

Fredag-Söndag: Nationella hopptävlingar.

 

På lördagen åker jag och Johan ned till Ö-vik och hälsar på och då ska Sammy få åka på semester han med.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0