Fina pållar

Trots lite ruskigt väder så har hästarna gått riktigt bra idag.

 

Började morgonen med utsläpp av hästarna.

Började sedan rida Billy som det känns som jag hittar allt bättre. Glömde att berätta att han faktiskt vann en klass i helgen och hans ägare var strålande glad och det var de verkligen värd.

Har ju lovat en presentation om honom, får återkomma med det när jag har någon bra bild.

 

Red sedan en sväng på Sammy, skrittade först ut från början och vädret hann gå från strålande sol till snorblåst med snö som kändes som småspik.

Red sedan i ridhuset och tänkte att jag skulle kunna fortsätta på gårdagens trevlig känsla men tji fick jag. Sammy hade inte alls planer på att gå dressyr i två dagar.

Fick igång honom bra redan från början men det är ibland svårt att ha honom lösgjord när han kommer igång och bjuder mer av sig själv.

Provade dock att leka lite med tempot och formen och helt plötsligt lossnade det och han blev riktigt trevlig.

Avslutade passet med ett stort leenade på läpparna och glad över min otroligt fina häst.

 

Resten av dagen har gått i rasande fart och det känns ibland som man knappt hinner andas. Roligt är det dock när man har så många härliga elever.

 

Min fina grabb!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0