En helg i skogen

Idag har jag haft en rätt lugn dag och med tanke på hur fullt upp det har varit under veckan så var det otroligt skönt.

 

Åkte ut till stallet och kollade lite på hopptävlingarna och sedan red jag ut en sväng på Sammy.

Red ut på honom även igår tillsammans med sällskap, båda hästarna var som små poppcorn och studsade och for.

Trodde att det skulle vara lite lugnare idag men tjii fick jag. Det var som om att någon hade gett min häst 4kg havre under natten.

Efter ritten kändes det som om jag hade gått en brottningsmatch och jag var helt slut. Sammy fick dock göra av sig med all energi och på slutet kändes det riktigt avspänt och kontrollerat.

Tror att det är B-vitaminen som jag har börjat ge honom som gör susen. Nu är han pigg och vaken igen men det ger mig dock mycket balansträning.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0