Uppdatering från dressyrtävling

Nu är det inte många dagar kvar innan man går in på semestern.
 
Sedan sist jag skrev var Sammy och jag på en tävling på södra Umeå ryttarförening förra helgen och tävlade dressyr.
 
Var inte så nöjd med första klassen som var en LB:2 då han var pissnödig men hade inte konsetrationen på det när jag försökte få honom att göra det innan klassen.
Han stod emot något så fruktansvärt och allt blir bara så forcerat i ridningen. Resultatet blev dock 64,33% och en röd rosett.
 
Inför andra klassen som var en LA:4 så kändes han superfin på framridningen och var spänstig och fin och hade trevlig bjudning fram. Dock så red jag fram för länge vilket gjorde att han blev trött innan vi red in på banan.
Hade otroligt mycket missar och en häst som stod emot.
Resultatet blev 59,35% vilket ändå är rätt okej då vi travade i skritten, galopperade i traven och bytte galopp i båda förvända.
 
Dagen efter skulle jag starta 1 klass som var en LA:3 och jag var otroligt taggad. Tyvärr så var Sammy trött och blev väldigt spänd när jag skulle rida. Hade missar i varje moment vilket drar ned poängen mycket.
Resultatet blev 58,57% och nu är det bara att träna vidare för jag vill verkligen inte att det ska stå:
- Fin häst, synd på många missar!
I varje protokoll jag får.
 
 
Fina Sam-Sam!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0