Upp och ner

Då var denna helg också över, det går i en svindlande fart!

Tävlade Bosse igår på hemmatävlingen och det var lite blandad kompott, först 1m. Var sjukt taggad på den här klassen, och eftersom jag var efteranmäld startade jag bland dom första. 
Det som blev lite synd här var att överdomaren hade missuppfattat vilken starttid det var på tävlingen, så när jag precis hade tänkt att börja hoppa fram ordentligt så blev det förskjuten starttid på 15min, vilket gjorde att jag tappade fokusen lite, Bosse fick varva ner igen, och sedan var det som att fokuseringen aldrig riktigt kom tillbaka. 

Han var sjukt taggad och pep och hade sig, men han hoppade banan helt utan min hjälp. Det var bland dom värsta ritterna jag har gjort, enligt mig själv. Satte han i skiten allt för mycket och speciellt på tredje hindret, där borde han egentligen inte ens ha hoppat.
Kände att jag var ofokuserad, tänkte inte efter var för galoppsprång som passade mig och min häst och frångick min egen plan. Jag skulle litat på min egen känsla och inte låta andras ritter påverka mitt beslut, då hade det nog blivit bättre.
På något magiskt sätt var vi ändå dubbelnolla och första utanför placering, vilket jag tyckte var synd för Bosses skull, då han verkligen kämpade för att vara felfri också fick han inte ens gå in på en prisutdelning som han älskar haha

Var lite omotiverad till 110cm klassen, men tog mig i kragen efter att ha pratat med en massa folk, bl.a Maria och Annie, så då kändes det lite bättre.
Fokuserade mycket mer redan på framhoppningen, dock blev den lite stressig, då man inte blev framsläppt o.s.v men det gick bra ändå.
Gick in på banan och red 10gg bättre än i första klassen. Bosse hade dessutom taggat ned lite så det var lättare att kunna få en förhållning och sedan mjukna. Banan började med 5 hinder bara i vänster varv, vilket är vårat sämre, men det satte vi! Sedan kom en kombination med ett galoppsprång, därefter 28,5m ner till en oxer. Sju fram var det enligt mig, men när jag väl började mata på, så stod jag inte för mitt beslut, och hade jag varit smart hade jag gått på 8 lite tillbaka för hans skulle. 
Han la in en nit på 5:an (vilket aldrig händer) men jag är sjukt glad över att han gjorde det, för jag satte han i skiten, stod inte upp för mitt beslut och han ska då inte servera mig allting. Tog bara om det och han hoppade hur fint som helst.
Så vi slutade på sju fel.
Grämer väl mig lite att jag tabbade mig då han egentligen var felfri på hinder och hade säkert kunnat nolla även omhoppningen, för han hoppade så fint!
 
Hur som helst, inte världens bästa helg kanske, men sjukt nyttig enligt mig!
Lite wake up call, också fick jag med mig lite att träna på! Ska nu tagga om och anmäla oss till Nordmaling första helgen i Juli.
Ska försöka prioritera att komma ut och tävla lite nu iår, så det inte blir som vanligt, typ 2 tävlingar per år, sen går vi ner, hamnar i en svacka ect ect.

Men men, väldigt, VÄLDIGT nöjd med Bosse som kämpade så fint, hoppade fint och ställde upp för mig! 
Bästa hästen! ♥
Filmer kommer.
 

Foto: Louise Mähler
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0