En liten uppdate

Ja just nu sitter jag är med världens förkylning och mår bajs, men kan tänka mig att jag skulle må ännu mer bajs om jag inte hade tryckt i mig en ipren...

Det har varit en väldigt lugnt vecka, då Bosse blev sparkade måndag kväll... Hittade honom näst in till, hoppande på 3 ben när jag skulle ta in honom på kvällen, och på tisdagen fick jag inte ens honom ut ur boxen, utan veterinären fick komma och ge honom smärtstillande, så vid 8 på kvällen gick han ut i hagen i 2h och då minskade svullnaden något. 
Han var sedan tjock i benet enda till tordag kväll, då hade han bara sin fina "lårkaka" kvar uppe mellan frambenen, men den är borta nu också. Han fick gå på smärtstillande (rheumocam) till igår då den tog slut, och nu är han helt fräsch i benet. Dock är han utan framskor då vi först trodde det var en hovböld, men han ska skos imorgon, sedan ska jag longera honom så får vi se hur han mår :)

Annat lite roligare som har hänt, är att Annie flyttade in i stallet igår och ska bo hos oss i 1månad medans ridskolan har stängt. Bosse och Grallan var därför på bete tillsammans idag - kärleksparet!

Imorgon kommer även Maria ner med Sammy och stannar i en vecka, så jag hoppas att jag kryar på mig nu!
 

Bilder på sjukhästen ifrån veckan 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0