Till vilket pris?

Förra veckan när Bosse blev sparkad fick jag ta ut en veterinär för att ge honom en smärtstillande spruta.
Idag kom faktura på kalaset; 1500kr(!!!!!!) 
Alltså jag blir (ursäkta språket) men så jävla förbannad! Det var alltså under arbetstid, ingen jour eller liknande, hon var inte ens där i 10min, gav min häst 1spruta, klämde och tittade, konstaderad att han var svullen och hade ont (no shit sherlock, var ju bara därför jag ringde ut dig) och dom har mage att säga att det kostar 1500kr! Hon har ju inte ens gjort något?

Samma sak när jag tog ut för att vaccinera honom i vintras, nästan 900kr. Det finns inte ens en klinik att åka till här i Övik, så det skulle ju bli betydligt dyrare att åka iväg och vaccinera, men ändå.

Veterinärerna ruinerar oss hästägare. Ska vi verkligen behöva stå att överväga att INTE ringa ut veterinären när våra hästar är i behov av vård, bara för att vi vet att vi kanske inte kommer ha råd att betala räkningen efteråt? 
Jag är inget proffs på vad priserna ska/brukar ligga på, men det här är helt sjukt!

Vad blev priset när hästen som hoppade in i spegeln fick stå hela söndagnatten med tre veterinärer?
Vad kostade det när Divan fick kolik och vi fick hålla på med henne i 2 dagar?

Att det dessutom är, enligt mig, så dåliga veterinärer är i Övik gör mig mörkrädd. Man vill inte höra när man har ringt ut veterinären att dom säger "Jag är så dålig på att sy, allt jag syr spricker alltid upp" eller som när Bosse fick hovbölden/traktsprickan och Maria fick SJÄLV ta visitertången från veterinären och visa hur hon skulle trycka för att visa vart hästen hade ont.
Vad fan betalar vi för? 
Om man är expert på hamster så ska man inte hålla på med hästar.
 
Det egentligen, så vitt jag vet, bara en bra veterinär här, och det tycker dom flesta, vilket gör att hon är svår att få tag på också.

Åh, rörigt inlägg, men jag är bara så förbannad och vill reagera av mig.
Såklart är jag glad över att det finns veterinärer, men det dom gjorde på Bosse förra tisdagen, kunde jag gjort själv om jag bara hade haft sprutan med smärtstillande.

Jag har även varit med om veterinärer som vägrat komma ut när en häst var sjuk och hade kolik, så vi fick lämna den över natten, samt veterinärer som inte ens skrev ut antiinflammatoriskt när hästen var ny-opererad. Ni hör ju själv, man blir mörkrädd.
 
Vi vill alla våra fyrbenta vänner väl, men till vilket pris?
Ska man behöva tänka en andra gång innan man ringer veterinären?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med priserna är åt helvete för höga, vet inte hur många gånger jag tagit hem distriktsveterinären & pga av deras bristande kunskap så har man ändå varit tvungen att åka till klinken & vips så har man 2 fakturor i stället för 1...

2013-07-03 @ 23:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0