Med solen i ögonen

Här sitter man på uteplatsen i kvällssolen och bloggar lite. Känner att livet är allt bra fint ändå, för vilken fantastiskt rolig helg jag har haft!
 
Det började i fredags med att jag och Maria tog hästarna över till ridskolan och hoppade lite. 
Bosse som inte hoppat sedan hästivalen var minst sagt galen haha och sprang bara mot alla hinder, men det var inte mycket att göra åt saken.
Vi tog oss runt en bana på 1m trots att det mest bara var fläng runt kändes det som. Försökte skola honom lite med volter, men det var lite lönlöst. Han knäppte antingen av och gav ingenting i handen, eller så hade jag allt i handen.
Fick sedan hoppa upp en sväng på Sammy och tog några språng på 80cm. Skrattade typ ihjäl mig då jag först inte ens vågade rida emot hindrerna för jag trodde jag inte skulle kunna sitta kvar i sprången. 
Han är rätt knepig att rida den hästen, härlig galopp, men rätt svår att taxera mot hindrerna. För tar du lite för mycket i handen så dör han av. 
Rebecka följde med och fotade så ni kan nog förvänta er lite bilder senare!

Sedan red jag även ut på Grallan som var på strålande humör, hade bara tänkt ta en kort tur, men det blev två varv runt ridskolan då hon var så himla trevlig!

Igår red jag, Maria och Rebecka ut. Jag på Grallan, Maria på Bosse och Rebecka på Sammy. Hästarna fick busa av sig lite, men det var mest bara Bosse som tyckte det var lattjo, hans energi verkade aldrig ta slut.
Sedan på kvällen begav jag mig iväg på tjejfest med en massa trevliga brudar som avslutades med utgång.
En väldigt lyckad kväll! :)

Idag har varit lite segare, men upp och ut med hästarna, sedan fixa iordning inför travet. Därefter hem, vila lite, sedan till mamma på middag, och därefter ut till stallet igen för att fixa efter travet haha.
Nu väntar bara intag av hästarna. Får se om jag rider någon eller inte. Det är så himla fint väder så man blir lite sugen ändå.

Lite bilder:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0