Helgen som gått

I helgen som gått så har det varit dressyrtävlingar på Hippo.
Jag tävlade både Sammy och även Billy då hans ägare var sjuk i feber under veckan och kände att hon inte skulle hinna förebereda sig.
 
Fredag (LA:3 med båda hästarna):
 
Billy:
Var lite grinig på framridningen och ville inte riktigt ta hjälperna korrekt. Gjorde dock ett rätt bra program och med tanke på att han aldrig har startat LA tidigare så blev resultatet väl godkänt. Han behöver lite mer styrka för att orka då han gärna blir lite snabb och springig men det är en otroligt fin häst med mycket potential.
Resultatet blev 63.00
 
 
 
Sammy:
Sammy hade känts sur och grinig hela veckan och inte sammarbetsvillig för fem öre. Jag hade tränat för Anna Hedbys dagen innan och hon var även med på framridningen vi var båda överrens om att det inte skulle gå att göra ett bra tävlingsmässigt resultat då vi helt enkelt är inne i en svacka just nu.
Jo försökte mest få honom lösgjord och medgörlig men han var sur som en citron och allmänt spänd.
På banan var han spänd och stretig och strulade framförallt med högergaloppen som han inte ville fatta rätt och absolut inte galoppera förvänd galopp.
Nog för att vi hade några missar och med någon nolla i protokollet blev resultatet katastrof. Blev först helt nedbruten och kände att det kanske var bättre att stryka mig med honom för resten av helgen men ångrade mig och bestämde istället för att vi i alla fall skulle in och rida programmet. 
Resultat: 54,86%
 
 
 
Lördag (LA:3 med båda hästarna):
 
Billy:
Var riktigt fin på framridningen och gav ibland små ögonblick där jag kände att jag lyckades hitta rätt känsla.
 Han blev tyvärr lite trött och orkade inte riktigt på banan men trots lite missar blev det ändå ett bra resultat som räckte till en andraplats.
Resultat: 63,57%
 
 
Sammy:
Red fram själv och hittade en bättre plan på hur jag i alla fall skulle kunna göra en nödlösning för att ha honom på bättre humör. Han var fortfarande spänd som en stålfjäder och tjafsade fortfarande med förvända galoppen.
Allt annat han gör får han ändå bra poäng på men strulet drar snabbt ned poängen.
Provade att ta om vägen då han började strula då jag tänkte att det i alla fall var bättre än att ta en nolla i protokollet men då han strulade även när vi tog om det så det blev även en felridning i protokollet.
Resultatet blev dock lite bättre i alla fall.
Resultat: 61,57%
 
<
 
Söndag (LA:4 med Sammy) 
 
Sammy:
Kändes fin på framridningen förutom att han bytte helt hysterisk så fort jag red den förvända galoppen. Han var lite trött och spänd på banan men klarade helt otroligt den förvända galoppen då jag medvetet red på lång tygel och genade mer som snett igenom än att vända över ridbanan.
Blev några små missar plus att jag red fel men ändå nöjd då han blev mer och mer ridbar bara under helgen och vi avslutade med en röd rosett även om ritten var lysande.
Resultat: 61.34
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0