Denna dag

Då var även denna dag slut, vilket har varit en uppochner vänd dag, vilket jag borde vetat när den började med att jag tappade ner smörkniven imorse, redan då vet man att dagen inte kommer gå så bra..
 
Går tillbaka lite till igår, för då blev det en permiärtur på min fina vita! Han blev ju som sagt sparkad förra måndagen, och igår imorse sprang vi med honom på gången och kunde inte hitta något. Tog mig en tur med sällskap av Rebecka på Grallan ut i skogen och han kändes fräsch och fin.
Ingen igångsättning blir det, utan han är med direkt, eftersom det bara är en spark, som har gått över och ingen skada på en sena, ömhet, hälta så är det bara att köra på. Dom tappar inget på 1veckas vila. 
Rättare sagt så kan en häst vila i 6veckor utan att ens börja tappa muskler och kondition.
 
Idag blev det en uteritt igen med Rebecka och Grallis, sjukt härlig tur i kvällssolen och hästarna var glada och pigga, och vi ryttare skrattade mest hela tiden!
Finns inget härligare än att rida ut med en kompis på sommaren, bara snacka massa skit, skratta och sedan typ inse att man skrittat hela ridturen, haha!
 
Imorgon blir det lite mer seriöst, Maria och jag ska ta oss ett dressyrpass på morgonen med Sammy och Bosse och sedan ska jag även ta Grallan lite på planen, eller gräset, får se vad som känns bäst imorgon.
Hoppas på fina och sammarbetsvilliga hästar :)
 
Förresten, igår öppnade sig himlen och ett åskväder drog förbi, och lämnade Solänget i detta skick:
 
Minst 2dm djup dessutom haha
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0