Torsdagen 10/1

Vi fortsätter på torsdagen där vi slutade.

På kliniken kollade Conrad upp efter kastrationen, då han har haft en hård svullnad i skapet. Han fick en pencillinkur och blev bättre, så dom behövde inte göra något åt det.

På eftermiddagen tog jag och Rebecka hästarna till ridhuset och hoppade.
Ställde upp en linje på medellinjen med galoppbom in - 2 studds - ett galoppsprång - oxer.
Sedan på ena långsidan bara ett vanligt räcke. 
Provade hoppa på mylerbettet och han var så himla fin. Vi fick dock ett missförstånd mitt i passet på räcket då jag inte tycker jag får igenom mina förhållningar i tid och rider aldrig på framåt. Dock blev det bättre sen och han avslutade jättefin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0