Tiden bara rinner iväg nu i veckan.

Igår så fick hästarna jobba på lina.

Sune fick för första gången gå lös inspänning och skötte sig super. Han som var så hisspig när han kom kunde jag nu longera även om andra ekipage kom och hoppade en serie precis bredvid oss.

Hur cool som helst.

 

Annat kan jag säga om min egen häst som hoppade och skuttade så fort han sprätte lite grus på väggen. Efter ett tag lugnade han dock ned sig och började arbeta.

 

Idag så har jag ridit för Kerstin på morgonen och fick jobba rätt rejält då han var lite matt för dagen. Kan säga att jag i alla fall får lagomt med benträning nu när jag rider honom utan stigbyglar.

Problemet är dock att få honom att bjuda i övergångarna och kunna sätta sig lite extra men det kommer nog så småningom.

Vi jobbade framdelsvändningar, skänkelvikning och övergångar.

 

Fina Sam-Sam!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0