Söndags kväll i stallet

Känns som att jag senaste tiden bara sagt hur underbar häst jag har och jag säger det igen.

 

Idag så var vi ut en sväng i skogen, tyvärr var underlaget lite löst på vissa ställen så det blev inget hårt pass. Han brukar dock lätt vara spänd när det är mörkt ute och då blir han gärna lite snabb och springer bara. Idag jobbade jag dock med att ha lite passage känsla i traven så som vi jobbade korta bitar under veckans dressyrträning.

Det hjälpte otroligt mycket och han väntade på mig men med mycket tryck men i en lugnare takt.

Kom på mig själv att bara sitta och le.

Med mycket klapp och beröm så tyckte han själv att han var kung och växte ytterligare lite.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Karin

vilken fin häst du har :)

2013-01-28 @ 23:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0