Sammys vecka

Sammy fick verkligen vara dressyrpålle denna vecka:

 

Måndag:

Vila

 

Tisdag:

Dressyrträning för Kerstin. Jobbade med skolor, övergångar och förvänd galopp.

Han var riktigt fin och jag fick riktig bra hjälp framför allt med förvända galoppen som jag har lite svårt att få till.

 

Onsdag:

Skrittade ut en lugn runda i skogen då jag fick reda på att vi skulle få möjlighet att vara med på dressyrträning för Anna Hedbys torsdag och fredag.

 

Torsdag:

Dressyrträning för Anna där vi jobbade mycket med att få igång bakbenen och att han skulle bli kvick i galoppen och hitta en lugn trav med tryck. Väldigt nyttig träning men det jag blev mest positivt överraskad till var att jag hade bjudning från början till slut. Red utan sporrar då han har problem med skav lite här och var, och han lyssnade riktigt bra även om jag inte får exakt samma effekt som med sporrarna.

 

Fredag:

Red lite på samma sätt men jobbade lite mer med förvänd galopp och ryggningar. Bara jag har styrkan och koncentrationen att orka sitta rätt bli allt riktigt bra. Anna tyckte att det var en superfin häst som hade stora utvecklingsmöjligheter. Han behöver bli starkare i grunderna men är väldigt lydig och att han försöker hela tiden. Nu ska vi bara hitta en sadel som går att rida i också så går det att träna ännu bättre.

 

Lördag:

Skrittade ut en sväng i skogen, eller jag försökte i alla fall. Sammy ville knappt ta en skrittsteg utan hoppade,skuttade och pep mest hela vägen. Han var så glad att få komma ut och slippa dressyren som han tycker är så tråkig.

 

Söndag:

Nu är jag alldeles strax på väg ut till stallet för att ta ett träningspass ute i skogen i mörkret. Då jag har intaget idag så vill jag att de ska få vara ut ett bra tag. Är lite jobbigt på helgerna då jag bor så långt ifrån. Blir till att bara åka ut till stallet en gång per dag för att få ihop det ekonomiskt.

 

Längtar tills det är sånt här väder att rida ut i!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0