Mitt 2012 - Maria

Trodde jag skulle hinna innan Malin att lägga ut en årsresume men icke!

 

Januari:

  • Hade Bosse boendes hos mig i Vännäs. Malin som pluggade i Umeå brukade komma ut och hälsa på så ofta hon kunde för att kunna vara i närheten av Bosse (systern är ju inte lika viktig).

     

     
  • Hade kvarka på jobbet vilket var otroligt slitsamt då det var otroligt mycket som skulle göra. Fick dock möjligheten att rida väldigt mycket då hästarna skulle hållas igång vilket var bra för min egen träning.

 

Februari:

  • Jag och Johan firade 7år tillsammans

     

     
  • Bestämde att Bosse skulle få flytta till Malin i Ö-vik och började leta foderhäst.

  • Hade fortfarande kvarka på jobbet nästan alla hästar var friska igen.

 

Mars:

  • Bosse flyttade hem till Ö-vik tillsammans med Malin

     

     
  • Jag tog Sammy på foder som fick flytta och bli Vännäsbo på heltid.

  • Fick en överraskning då vår kastrerade katthona fick en kattunge.

     

April:

  • Fick problem med synen och mådde rätt dåligt. Läkarna trodde först det var hjärnhinneinflammation med det visade sig vara ett virus som satt sig på balansnerven. Var dålig lite till och från men blev bättre så fort jag fick antibiotika.

  • Startade en klubbtävling på Sammy som tyckte att det var lite läskigt att vara inne på en dressyrbana men skötte sig ändå bra.

  • Startade Sammy och Divan på Vännästävlingarna, för Sammy var det hans första riktiga dressyrstart. Vann klassen första dagen med Sammy men andra dagen fanns ingen soppa kvar men var nöjd i alla fall. Divan var lite spänd och hanmnade någonstans i mitten av startfältet.

     

     
  • Fick reda på att jag tagit mig in på utbildningen på Strömsholm, ridinstruktörsutbildningen level tre.

 

Maj:

  • Åkte upp till Lappmarksryttarna och startade Sammy & Divan. Båda hästarna fick varsin blå rosetter med hem i bagaget. Inga toppenritter men var någolunda nöjd ändå.

  • Startade Sammy på SURF och kom tvåa i första dagens klass och trea i andra dagens klass. Han var fortfarande spänd och ville inte gå fram på banan men skötte sig bra.

     

 

Juni:

  • Fyllde 26år.

  • Åkte på vår årliga kanotur precis över midsommar och fick massor med sol.

     

 

Juli:

  • Sammy fick vattenträna vilket han kanske inte var så förtjust i.

  • Hade en veckas semester som tillbringades nere i Ö-vik för att förbereda för bröllopet.

  • Hade den mest underbara dagen i mitt liv då Johan och jag blev man och hustru.

     

     
  • Åkte ned till Strömsholm dagen efter bröllopet för att påbörja utbildnigen som varade över sommaren. Sammy fick också följa med på resan.

 

Augusti:

  • Hade underbar tid nere på Strömsholm

     

 

September:

  • Kom hem från Strömsholm och tillbaka från semestern.

  • Vår katt Nala sprang bort.

  • Vi köpte in några nya ridskolehästar som jag hjälpte till att sätta igång.

     

    En av hästarna som vi sålde vidare då den inte passade som ridskolehäst. 

 

Oktober:

  • Åkte och tävlade en lättare klass i Vännäs och slutade med en andraplats med en väldigt spänd och fjantig pålle.

  • Tävlade även på Hippo och hade väldigt många missar men red ändå på godkända procent.

  • Då min bil var trasig och backen var stenhård fick  Sammy tidig vintervila.

  • Började hjälpa till med inridningen en av ridskolans unghästar.

     

     

November:

    • Sammy blev min egen på riktigt.

       

       
    • Flyttade in Sammy till Hippo.

    • Åkte på ridlärardagarna på Globen.

 

December:

  • Var med på föreningens julshow.

  • Åkte ned till Ö-vik över jul men häst,katt och Johan för att spendera jul och nyår med familj och vänner.

     

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0