Måndag 14/1

Förbannade kyla... Tredje dagen i rad det är så kallt att man inte ens vill vara utomhus...
Visste dessutom att hästarna måste motioneras idag, men kände när jag ledde ut dom att det blir ingen körning, då skulle jag frysa ihjäl.

Tog istället och longerade Lennart, som var så pigg att han tjöt. 
Conrad blev tömkörd och var så himla himla fin!

Därefter bestämde jag mig för att rida Sammy istället för att tömköra honom. Han var väldigt snäll trots att han vilat en dag. Red honom bara på innerplan. Travade 1varv i varje varv och därefter 2varv i varje varv, sedan tog jag in honom igen. Han är dock väldigt rolig när man skrittar fram och han helt plötsligt får för sig att "nä nu vill jag galoppera" också hoppar han iväg i något konstigt språng framåt som bara blir skevt.

Bosse fick sedan också tömköras och han var så himla pigg att han inte riktigt kunde koncentera sig. Hade först tänkt rida även honom, men han hade en lös sko, så valde tömkörning istället, dock var inte det något bättre val då han drog av sig skon lite mer under tiden, så jag fick dra lös den helt när jag tagit honom tillbaka till stallet.

Bullen då! (Allsvakker alltså) Red honom idag med lite assistens av Rebecka. Hon hjälpte mig upp, samt longerade nått varv, men annars så red jag helt själv. Skrittade och travade på volten och han var så himla duktig!
Nästa gång ska han faktiskt få följa med ut i skogen! Tror det blir på onsdag eller torsdag. 
Galopp ska han såklart också lära sig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Märta

Hej vilken fin blogg du har! Kika gärna in på min blogg har en tävling om ett rött jw schabrak :) nattstad.se/märtamaalm

2013-01-14 @ 21:48:52
URL: http://nattstad.se/m%C3%A4rtamaalm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0