Magganträning - Sammy

I torsdag var det alltså träning för Maggan, jag var riktiga kass i min förkylning, men hade sett fram emot det så mycket så kunde inte låta bli. Dessutom skulle jag få låna Sammy vilket gjorde det ännu roligare.

Det var bara fokus på tra
 
vbomar och travhoppning, vilket passade riktigt bra då jag var trött och inte hade samma ork som vanligt. Sammy drog några bock från början då han tyckte det var extra roligt att det var många hästar i ridhuset, sedan travade vi på, bommar på böjda spår, raka spår, skänkelvikning, galoppfattningar. Ja det hände saker hela tiden. Sammy var dock jättefin.

Sedan började vi travhoppa och gjorde en bana av det hela. Han var dock då lite kvar i "dressyrmode" så fick rida igång honom lite till andra rundan och då fick han fram riktigt fina språng.

Bästa kommentaren från Maggan va; "Nu är det fint Malin, men det är lite som att se målarfärg torka, skittråkigt."

Men jag är väldigt nöjd med Sammy, och tänkte ta med mig lite av dom här övningarna nu till imorgon då jag ska hoppa Bosse.
 

Tänk att om en vecka så åker Maria bort och då är han min! Moahaha!


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0