Lördag 12/1

Alla hästar vilade förutom Sammy som jag tog till ridhuset på kvällen.
Det var svinkallt så klädde på oss båda som tusan och red ingen längre stund i ridhuset, ca 30min. Det tog ändå nästan 1h allt som allt, eftersom Sammy skrittar så förtusan långsamt och då travade jag ändå travstigen tillbaka och skrittade bara vägen till Solänget...

Han var dock riktigt fin i ridningen, la upp stigbyglarna efter jag hade värmt upp honom då han är lite svår med att han ville skjuta över mig på högersidan i vänstervarvet och inte riktigt forma sig. Fick balansera upp honom på ytter och rida på framåt för att få fram och ut näsan på honom. Galoppen var han riktigt fin i, och det är kul att jag känner mig mer och mer bekväm med honom så jag vågar ställa mer krav på honom. Han är lite smålat, så gäller att hålla motivationen uppe! Jag tyckte nog att det var minst lika jobbigt som han, länge sedan jag kämpade så ordentligt i ridningen känner jag. Får ta och skärpa mig lite nu.
 
 
Alla hästarna vilade söndag p.g.a kylan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0