Kände mig som en ponnyryttare

Var ute vid sju i stallet idag så jag skulle hinna med Sammy innan jag skulle in till stan och hämta ut mitt nya pass och göra några andra ärenden inför resan.

 

Red ut en sväng på innan solen hade kommit upp och det var riktigt mysigt måste jag säga, riktigt kallt var det också!

Hade bylsat på mig rejält med kläder men då jag inte hade min vanliga fleecetröja så frös jag i alla fall.

Brukar i vanliga fall rida helst med långkalsonger, ridbyxor och med ridstövlar. Idag hade jag dragit på mig täckbyxorna vilket gör att man har rörligheten av en blåval och då det oftast blir lite hopp och skutt på min underbara pålle är det inte alltid den bästa kombinationen.

Vad som blev picket över i var att jag hade tydligen snö under skorna som direkt fäste som is på stigbyglarna.

Fanns inte en chans att hålla kvar fötterna i stigbyglarna så till slut beslöt jag mig att lägga upp dem.

 

Vad är inte bättre än att börja dagen med att träna lite sadelfasthet! 

 

Sammy skulle aldrig göra något dumt men han tycker det bara är så fantastiskt roligt att komma ut och med modet av en liten mus gör att han egen skugga ibland kan vara farlig.

 

Detta är ett av vardagens guldkorn!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0