Ingen vila här inte!

Började dagen med utsläpp av hästarna innan jag började jobba.

På jobbet började vi med morgonstalltjänsten som gick i rasande fart.

Red sedan Sammy för Kerstin och jobbade lite markarbete. Provade en ny sadel som jag nu lånar på prov ett tag för att se vad Sammy tycker om den.

Han kändes lite matt idag men jobbade ändå på rätt fint, piloten på måste bara koncentrera sig på att inte bli överexalterad över att det kommer fram lite bommar framför näsan.

Min häst hoppar dock SÅ HIMMLA BRA!

 

Det är viktig att inte slå i tycker Sammy.
 

Kan inte låta bli att le när han tar i allt vad han kan och hoppar som det vore 1.10 när bocken bara är 50cm hög.

Måste jobba med att utnyttja kroppen lite mer och våga hålla ihop galoppen så att jag inte rider på för mycket fram. 

Var dock otroligt roligt att få hoppa lite och det tyckte nog både han och jag.

 

Sedan var det bara in och byta till lilla Sune som fick gå ett lugnare pass i skogen idag med farbror Jackpott med Jenny som sällskap.

Han skötte sig galant och tycker faktiskt allra bäst om att vara först.

 

Snodde en bild från Jenny igen då hon är mästerfotografen!
 

Sedan åkte nästan hela personalstyrkan ut på lunch på travet och för att se en av våra kollegor starta med sina hästar. En vinst blev det till och med med ena hästen och det var väll tur när hela hejaklacken stod och hoppade av spänning.

 

Efter lunch var det intag av hästar. Red sedan Lucifer som jag även red förra veckan. Han var mycket mer med på noterna vad jag ville idag.

Jobbade med att få honom loss i sin stora kropp och att han skulle hitta sin egen balans och styrka att bära sig själv istället för att jag ska sköta allt jobb.

 

Hade sedan kandaranpassning på några av hästarna som tog mycket längre tid än jag tänkt.

Avslutade jobb dagen med att hinna sitta en liten stund på kontoret med lite planeringar.

 

Gick sedan ned och mockade, satte hästar i skritten och tog in båda hästarna. Har ansvaret lite för Johannas häst nu när hon är nere i Skara denna vecka vilket fungerar super. Skönt när man kan hjälpa varandra.

 

Innan jag åkte hem för dagen var jag med på ett yoga pass för ryttare som hålla på Hippo några tisdagar framöver.

Var väldigt skönt då jag kände av lite träningsvärkt som man fick hjälpa att stretcha ut så förhoppningsvis har man inte allt för mycket träningsvärk imorgon.

 


Kommentarer
Postat av: Malin Österlund

Tackar ödmjukast för att du arbetat igenom Lucifer. Det märktes tydligt när jag red honom och det gick lättare att hitta balansen och halvhalterna på yttern idag.

Svar: Vad roligt Malin! Han tyckte faktiskt att det var lite lättre idag än när jag red honom förra gången. En riktigt rolig häst som inte alltid har koll på sin stora kropp.
Malin Nordin

2013-01-29 @ 23:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0