Har nu gett ett löfte

Nu har Maria varit här och lämnat Sammy i min vård medans dom åker utomlands och göttar sig.
Har nu lovat henne uppdatering på bloggen så får väl hålla det med en gång.

Nu när hon ändå var här nere så har vi hunnit motionera 2st hästar.
Bullen (Allsvakker) blev först ut, jag red och idag hoppade vi upp redan vid stallet, sedan höll hon i longerlinan medans jag red lite och tillslut red jag själv, samt att vi travade själva! Mycket duktig kille!
Tror det kommer bli en riktigt trevlig "skogsmullehäst när han kommer igång. En riktig mysare är han iaf!

Sedan var det Conrads tur och nu hade jag äntligen Maria som kunde sitta upp och känna lite.
Efter 30min fick jag själv sitta upp och känna skillnaden, och fick även hjälp på traven. Som vanligt har jag varit lite för snäll i min ridning (tolka mig rätt), så nu får det bli lite tuffare tag.

Snart kommer Ida hit och då ska vi rida ut, tror det blir Sammy som får följa med ut i det fina vädret.
Sedan ska Lennart intervall tränas och slutligen blir det nog en uteritt på en pigg Bosse, som både blev klippt och vilade igår...
Hade tänkt hoppa honom idag, men får skjuta fram det tills imorgon.

Som ni förstår så är det fullt upp nu i stallet med hästarna, dock är det bara fram till nästa fredag då Maria kommer hem igen.

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0