"Han är faktiskt snäll"

Det var dom orden Maria lämnade mig med innan hon åkte. Det var alltså Sammy hon pratade om.

Skulle hämta honom från hagen och det första han gör är att dra en rejäl runda genom hagen med stora bakutsparkar. Kändes genast bättre... Eller inte...
Tog in honom och han gnäggade hela vägen in och flög runt, sparkade t.o.m bakut och små stegrade i boxen.
Kände mig ännu mer laddad att rida...

På med sadel och träns, ut på stallplan och försöka kravla mig upp.
Väl uppe så skulle jag skritta runt för att vänta på Ida. Det var hopp och studds hit och dit och jag svor lite inom mig och tänkte på Maria.
Ut i skogen tog vi oss iaf, Hägges rundan och 2h senare så var han inte så kaxig längre och jag kände mig som en vinnare.

Sedan tog jag tag i och försökte klippa Lennart. Första gången för honom och ville att det skulle bli så bra upplevelse som möjligt. Efter att maskinen gått sönder och jag lyckats få tag i en annan fick jag dock nog och röt åt honom, och då var det som att polletten trillade ner.
Det var mer som att han testade mig, för rädd var han då inte. Skönt att ha det gjort iaf.
Han är dock bara halvklippt, tyckte det var onödigt med mer.
Sedan ut i skogen med honom och körde intervaller.

Sist men inte minst var det bara Bosse kvar. Som tur var så kom Rebecka så vi for ut på rakbanan tillsammans och red... fort. Haha, Bosse var så jäkla pigg och kunde inte låta bli att släppa på... Hehe

Imorgon blir en skön dag, då ska bara Sammy och Bosse som ska ridas och både i ridhuset, hoppas på att komma hem innan det är dags att kvällsmata dom, som det var idag!

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0