Fjanty

Detta inlägg skulle publicerats igår 10/1 kl 11.30, ni får det nu ändå.
Mer uppdatering kommer.

Döp om Sammy idag, nya smeknamnet är Fjanty, för det är exakt vad han är, en fjantig häst.
Tog han dock inte till ridhuset idag utan bestämde mig för att rida på körplanen.
Han var lugnare redan när jag hoppade upp, men hade lite ryck när jag skrittade runt och studsade runt, stegrade lite och hade sig. Dock känns det bättre och bättre för varje gång jag sitter på honom, eftersom man märker hur mycket man kan gå på honom, och hur man kan påverka honom.

Det var lite små halt under snön på planen, så det blev en lättare jogg i 45min. Hade precis börjat få till honom, så kom såklart en travhäst in på banan och då blev det mer intressant...
Fick dock tillslut en riktigt fin känsla på honom så det ska vi jobba vidare på.

Just nu sitter jag och väntar på att få komma in på kliniken med Conrad.
Han är på återbesök från kastreringen då vi har haft problem med svullnad i skapet, det har dock gett med sig nu, så jag tror inte dom behöver göra något mer än titta.

Är dock hungrig och trött så hoppas bara på att dom ska snabba på innan jag somnar mot bordet...

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0