Fina hästar

Efter Bosse var färdig och duschat (måste verkligen raka honom nu..) så fick Allsvakker äntligen på sig sin tappsko.
Han blev senaste longerad i lördags, så tog ut honom direkt han var klar på linan. Han har blivit så duktig nu och lärt sig longeringen riktigt fint. Skritt och trav på komando sitter, och snart även halterna tror jag.

När han sedan var tillbaka i stallet passade jag på att hänga lite på honom och ska troligtvis sitta upp imorgon.
Maria hann göra det en gång medans hon var hemma, men nu blir det lite krångligare när hon är borta, för jag måste ha någon som kan hjälpa till.
Dock känns longeringen och hanteringen så enkel nu, så det är själva ridningen som nu måste komma på plats.

På eftermiddagen var jag även ut på en tur med Conrad runt travstigen. Han var pigg som vanligt, men får verkligen inte igenom högersidan. Maria ska få ta sig en tur på honom när hon kommer ned på onsdag. Tänkte se det som en kvitto om det går att rida till eller om det är något fel på honom. 
Han känns förövrigt hur fräsch som helst, men det är som att ta i en vägg i högertygeln.

Imorgon ska troligtvis alla hästar motioneras, ev att Conrad vilar, men det får jag se då. Har sovmorgon imorgon, otroligt skönt ska det bli, trots att jag får lite panik då det känns som jag sover bort hela dagarna, bara för att jag inte kliver upp vid halv 7.
 

Grabbarna idag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0