Dagens träning

Red min fina häst för Kerstin på morgonen och han var riktigt fin och glimtade till lite emellanåt.

Joggade fram lite självständigt och stämde av med många övergångar och han kändes rätt fin redan från början.

 

Fick sedan jobba med rida öppna i skritt efter långsidan och sedan fatta galopp ur det och göra ett avbrott på andra långsidan. Hade lite svårt att få till fattningarna perfekt varje gång då jag lätt tappar bjudning i öppnan och då blir det svårt att få till fattningarna.

Fick dock till några riktigt bra också om jag bara har honom inom ramen i bjudning hela tiden, öppnan hjälper dock till så att han satte sig riktigt bra i fattningarna.

 

Pustade en stund innan vi gick över till att rida skänkelvikning på hörnlinjen vilket flöt på rätt bra.

Avslutade med att träna lite förvänd galopp som jag har rätt svårt för då han har så himla lätt för att byta. När jag har tungan rätt i mun och kan ha honom avspänd men ändå tillräckligt mycket bjudning så fungerade det bra. Fick dock till några bra och gav mig sedan. Måste sitta stadigt på träning innan jag kan rida det på tävling.

 

 

Gick sedan en promenad med Sune på eftermiddagen då han fick ta bort några vargtänder förra veckan så får han vara bettfri denna vecka. Tänkte dock att vi kunde träna på andra sätt istället då vi inte kan fortsätta med ridningen.

 

Min fina grabb!
 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0