Början på veckan

Idag var det alltså måndag igen.

Sammy fick vila idag då han jobbade på rätt bra förra veckan och måndagar är rätt bra att ha som vilodag. Han fick istället bara gå i skritten i en 40min.

 

Hjälpte under dagen ett ekipage som jag har börjat träna regelbundet och vi hade bestämt att jag själv skulle få sitta upp och rida honom denna gång för att få en bättre bild hur han var att rida.

Känslan var rätt lik vad jag hade föreställt mig och det var en superfin häst även om han absolut inte var lättriden.

Jobbade på ett bra tag men tillslut så började det släppa och han förstod bättre vad jag var ute efter.

Riktigt trevlig grabb även om jag fick svettas lite.

 

På eftermiddagen så blev det Sunes tur att få jobba lite. Detta var första uppsittningen efter vintervilan. Longerade honom lite innan jag fick hjälp av bästaste Jenny för att sitta upp och tur var väll det för han måste ha glömt allt vad som hette stå still vid uppsittning att göra.

När väl det fungerade så var det ing problem när jag satt på.

Skrittade och travade något varv åt var håll och sedan och han fick gå in.

 

Mina elever var så otroligt duktiga på lektionerna idag! Jag var dock mindre duktig när jag skulle kolla om ett hinder var rakt,  backar bak och snubblar över travbommen som jag precis lagt ut och ramlar snyggt på röven.

Ett gott skratt förlänger livet i alla fall :)

 

Snodde denna bild från Jennys hemsida så ni får se hur duktig han är lilla Sune!
 
 

Kommentarer
Postat av: Buffalo Bill aka. Lucifer den förskräcklige

Tycker att Sune verkar lite konstig jag, inte ett dugg duktig! Du sitter ju kvar på ryggen!!

Svar: Har inte lärt mig hålla reda på alla ben ännu så allt vad som heter bock håller mina kompisar att träna mig på allt vad de kan ute i hagen/ Sune
Malin Nordin

2013-01-29 @ 07:33:23
URL: http://www.horseinspiration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0