Bettdjungeln

Har börjat ta mig in lite i bettdjungel, vilket känns roligt då det finns så mycket. 
Har fått prova ett baucherbett av Rebecka som jag har funderat att köpa. Har använt det nu 2gg vid hoppning, samt vid uteritter, men efter dagens hoppning är jag ändå lite tveksam.
 

Baucher bett, dock rider jag med det åt andra håller för mer hävstång

Var på Cape idag och fick låna 2st bett, ett myler bett och ett gags, så nu är det dom som ska provas.


Gags och mylerbett, lånade bilder.


Jag är ute efter ett bett att ha vid markarbete, och lättare hoppning, då Bosse lätt hissar sig och drar ihop sig, vilket inte är bra för hans struppipning. Han kan även vara lite svår att få att arbeta korrekt över travbommar därför skulle ett annat bett kunna komma till användning nu när han är under uppbyggnad under vintern.

Har ni några förslag? Vill inte ha bett med kedjor under hakan, då jag tror det kan få honom att knäppa av helt, och det är inte det jag är ute efter :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka Borg

Ett hackamore med långa skänklar då? Pee Wee? Det där Mylerbettet tror jag också på, hade ett sånt på Paula :)

Svar: Hackamore kastar han bara med huvudet åt, har iofs inte provat med långa skänklar, men tror han behöver kedja under i sånafall :)
Malin Nordin

2013-01-03 @ 23:55:40
URL: http://akillez.blogg.se
Postat av: Rebecka Borg

Jag har ett med långa skänklar och kedja som Lady hade, specialbeställt från England :-)

2013-01-08 @ 09:51:01
URL: http://akillez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0