Tisdag

Mådde super när jag vaknade upp på morgonen förutom att jag var lite förkyld. Nu ligger jag här hemma och är dunder dålig.

 

Började dagen med stalltjänst och därefter red jag Sammy för Kerstin och hoppade lite.

Dagens lektion handlade om upphöjda bommar på medellinjen och kunna göra övergångar och kunna behålla en rakhet hela tiden. På slutet så la vi upp bockarna på varandra så det blev lite högre och skulle behålla samma ridning.

Lättare sagt än gjort men så länge piloten gör rätt så hoppar hästen helt fantastiskt (eller det gör han även fast inte piloten är med).

 

Red sedan ut på Sune som skötte sig jättebra och fungerar riktigt super som täthäst. Blir mycket lättare att hitta bjudning när han är först och inte springer och ska hälsa på de andra hästarna.

 

Var sedan iväg på lunch, hade intag av hästar och gjorde lite kontorsjobb.

 

Red sedan Lucifer som hade lite egna åsikter om vad jag tyckte med att vi skulle göra för dagen. Han fick dock snabbt omtalat för sig hur man skulle uppföra sig och lyssna och han blev riktigt fin även om både han och jag fick svettas.

 

Efter jobbet red jag en ny bekantskap som jag kommer att fortsätta rida en gång i veckan. Ni som inte vet vem det är får helt enkelt vara nyfikna ett tag till!

 

Så här ser det ut nästan varje tisdag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0