Nu är helgen

Helgen är nu slut och det känns som den aldrig hann börja.

 

Igår åkte jag ut till stallet tidigt och red ut en sväng på Sammy som var riktigt fin innan jag släppte ut honom och några andra hästar och hann mocka innan klockan var halv nio då jag började jobba.

Var rätt effektiv på morgon timmen helt enkelt, dock är Sammy verkligen ingen morgonhäst. Han avskyr verkligen då jag ska rida honom direkt på morgonen och är oftast så ofantligt seg om jag ska trimma. Det gick dock bra ute i skogen där han har mycket bättre bjudning i sig själv.

Hade sedan mina fem lektioner med superduktiga elever och lunchade hästarna innan jag åkte hem.

 

Vi hade som plan att åka in till stan och gå på bio men då vi inte hittade någon film som vi direkt ville se blev det att vi stannade hemma och hade myskväll istället. Köpte till och med lite ost och kex, tog hem en film och hade mysig hemma bio.

 

 

Idag hade jag min första sovmorgon på länge och det var ofantligt skönt då det har varit rätt mycket senaste tiden och min kropp har knappt återhämtat sig från det jag var sjuk.

Lyckades i alla fall sova fram till nio och klev sedan upp och gjorde pannkakor till frukost *mums!

 

 

Stor städade sedan hela lägenheten vilket kändes fantastiskt skönt och jag älskar doften av nybäddade lakan och nyskurat golv.    

 

Sammy fick vila idag då jag var helt slut i hela kroppen, det kan visst bli så ibland då man har en lugn dag och kan känna efter. Han fick istället gå i skritten i 40min så får han sin vilodag idag istället för imorgon.

Var på årsmöte på ridskolan där det bjöds på fantastiskt goda bullar och när jag sedan kom hem hade älskligen gjort pizza.

 

 

Nu har alltså hela helgen svischat förbi och imorgon börjar arbetsveckan igen.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0